GMGroup lanceert nieuw journalistiek magazine “Newsweek België”.

Royal Antwerp F.C. wenst onze mediapartner GMGroup proficiat met de lancering van het nieuw journalistiek magazine ‘Newsweek België‘.

GMGroup werkt dagelijks content uit voor de club en zijn social media kanalen. Van het aankondigen van een nieuwe speler t.e.m. een wedstrijdverslag.

Een nieuw journalistiek magazine, met een naam als een klok, en een internationale reputatie: dat is wat Newsweek moet worden. Naast de edities in de VS, Japan, Korea, India, Pakistan, Roemenië en Polen komt er nu een Belgische versie, in het Nederlands. Het eerste nummer is bedoeld als kennismaking: een ‘pilot’ of nulnummer, met als thema ’50 jaar de maandlanding’.  Het eerste nummer verschijnt op 25.000 exemplaren en is vanaf 10 juli overal te koop.

“Het eerste nummer staat meteen symbool voor wat Newsweek in België wil gaan doen: graven in het verleden, maar vooral geboeid kijken naar het heden en nog meer vooruitblikken op wat de mogelijkheden zijn in de toekomst”, zegt Famke Robberechts, die als hoofdredacteur Newsweek België gaat leiden. “We bouwen een Nederlandstalige redactie in België, voor een wereldmerk met een ijzersterke journalistieke reputatie. Daarnaast is er natuurlijk het netwerk aan Newsweek-correspondenten wereldwijd. De essentie is telkens hetzelfde: betrouwbaar, diepgravend, precies in onze journalistiek, maar wel oplossingsgericht, met een mondiale blik.”

“80 jaar lang al biedt Newsweek journalistiek met autoriteit en kwaliteit. Newsweek België is een prachtige nieuwkomer in de Newsweek-familie”, reageert Nancy Cooper, global Editor-in-Chief van Newsweek.

Namen die regelmatig in de Belgische editie van Newsweek zullen verschijnen zijn onder meer Alicja Gescinska, Wouter Verschelden, Dominique Dewitte, Bernard Bulcke, Jozefien Daelemans, Mick Van Loon en Olivier Van Duüren.

Newsweek kent vier verschijningsvormen: 12x per jaar als maandblad, 4x per jaar als special, elke week als E-Mag en elke dag als newsweek.be. (is een betalend merk, dat zowel in papieren versie (16 keer per jaar op 150 pagina’s in luxe uitgave) als dagelijks online verschijnt.) Het merk biedt een rijke mix: economie en politiek hebben hun plaats, maar net zo goed wetenschap en technologie, ethiek en filosofie, bredere maatschappelijke thema’s en ontspanning zoals (rijzen) reizen en cultuur. Het mikt op business professionals (hoger opgeleiden), (doeners), en iedereen die zowel geïnformeerd als  (mensen die) geïnspireerd wil worden.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *