RAFC MEDIA GROEIT VERDER!

VAN VOETBALCLUB TOT MEDIABEDRIJF: RAFC MEDIA GROEIT VERDER

Over het verhaal achter de evolutie van voetbalclub tot mediabedrijf schreef zakenkrant De Tijd afgelopen donderdag een stevig artikel waarin onze Business & Communication Manager Dimitri Huygen uitgebreid aan het woord kwam.

RAFC Media volgt op die manier de internationale trend waarbij voetbalclubs evolueren tot heuse mediabedrijven en komt zo in het gezelschap van clubs zoals AC Milan, Feyenoord Rotterdam, Bayern Munchen en Manchester City.

Concreet bouwen we op de Bosuil een eigen in-house mediastudio, met partner Videohouse, waardoor het voor de club veel eenvoudiger is om formats op te nemen, maar evenzeer wordt deze ter beschikking gesteld aan het zakelijk netwerk.

Daarnaast worden sterke media partnerships uitgerold met rechtenhouder Eleven, telecombedrijf Telenet, Mediahuis (oa. Gazet van Antwerpen) en zakenplatform BusinessAM. Elke partnership heeft daarbij hetzelfde doel: de fans van Royal Antwerp FC nog meer bedienen met unieke content; toekomstige fans aanspreken en warm maken om massaal mee het verhaal van de club te stappen en de verschillende zakelijke partners op een gepaste manier mooi in the picture te plaatsen.

Zo zal er samen met Telenet een exclusieve documentaire geproduceerd worden over het reilen en zeilen binnen onze club. De sportieve prestaties van het team van Frank Vercauteren zijn de rood-witte draad met alle verhoopte successen en eventuele ontgoochelingen. Maar ook alle grote en kleine verhalen achter en rond de Bosuil worden in beeld gebracht. Over de andere partnerships zal er in de nabije toekomst gecommuniceerd worden.

Via volgende link vindt u het volledige artikel:

https://www.tijd.be/ondernemen/sport/voetbalclubs-worden-mediabedrijven/10285311

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *